onsdag 11 januari 2012

långrandigt




Imorgon är det tentadags. Det betyder att jag idag borde sitta klistrad med näsan i anteckningsblocket, men det blir ju väldigt långrandigt... randigt ja, det verkar som vi har fått dille på det i inredningen här hemma, speciellt i svart och vitt. Till och med årets första pärlhyacinter har fått ett randigt omslag.

Det där med arbetsplats förresten, trots att vi nu faktiskt har en arbetsplats kan jag dock inte säga att allt pluggande sker därifrån, för trots att soffan inte är speciellt lämplig när man ska vara pigg och alert så är den en sådan här dag mycket skönare än pinnstolen vid skrivbordet ;)

Nej om man nu skulle ta tag i pluggandet igen... tillsammans med en kopp varm choklad? "Finaste Herr J...?"

Hoppas ni har en härlig dag i solskenet!

3 kommentarer:

Sara sa...

Så fint ni har det. Hittade hit via Live a lot-Malin. Ville bara säga att din kommentar i hennes blogg var så klok och satte sig rakt i mitt hjärta. Jag verkligen hatar mitt jobb och har bestämt mig för att söka andra, men det går ju inte över en natt så jag går omkring och mår urkasst på jobbet nu så länge...

I alla fall: tack för dina kloka ord du lämnade från dig där, de peppade mig otroligt!
Kram Sara

Vardaxlyx sa...

Älskar dina bilder och din inredning!!
Kramkram imassor!

mariaemb. sa...

Så fint du gjort här inne! Härliga bilder också. Haha, jo jag vet, jag satt sällan vi skrivbordet vi hade i den gamla lägenheten. Dock hamnade jag nog oftast vid köksbordet...

Jag provade faktiskt att göra passionsfromagen ikväll utan gelatin. Jag tog istället dubbla mängden äggvita och vispade grädden riktigt hårt. Det gick men blev inte riktigt samma sak måste jag erkänna. Den vattnar sig en aning men smaken är ju densamma så det gick ner ikväll också. ;)

Lycka till med pluggandet!
Kram Maria