torsdag 11 augusti 2011

Chokladbrunt


Idag tror jag att en höstvind svepte in över den lilla staden där jag bor. Vinden ruskade om i trädens grenverk och sensommarhuden knottrade sig under min mjuka tröja. När hösten börjar ta nätta steg faller jag, förstås, in i djupa inredningstankar. Kan ni också ägna flera timmar bara åt att tänka på härliga färg- och materialkombinationer? Surfa runt på nätet och hitta inspiration till roliga "gör det själv-projekt"? Jag blir sugen på varma chokladbruna toner tillsammans med enkla former. När jag ser mig omkring här hemma märker jag att blommigt och pastelligt har flyttat ut och rakare mönster flyttat in. Det trivs jag med, just nu. Det är ju det som är härligt med inredning, det speglar lite av en själv som man är just för tillfället - lite rörig? lite tuff? Just nu känner jag mig modig, den känslan kommer jag måla på med här hemma i höst. 
Vad har ni för höstinredningstankar?   

Idag lyssnar vi för fullt på Donald Fagens senaste skiva där Morph The Cat är en personlig favorit, tips på mysig sensommarmusik för mulna dagar.

Ha en härlig dag, härliga bloggläsare!


3 kommentarer:

Ullis sa...

det är lite höst här hemma också! Mysigt och lite skönt tycker jag! Vi hade film och popcorn-mys här hemma mitt på dagen...
Kram på dig!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Själv är jag nog fortfarande inne i "behålla sommaren så länge som möjligt"-modus. Men som standrad brukar jag bli sugen på mer lila när hösten kommer.

Ha en fin helg!

Hildas hem - Sofia sa...

Det blir ju mer tid för innepysslande när hösten kommer. Och det är mysigt men jag har inte börjat fundera över det ännu. Idag var det faktiskt tillfälligt sommar här igen och jag har hört att det ska komma ett sommarhögtryck till så än är inte hösten här.

Hoppas att du har en härlig helg!
Kram Sofia